
'Ommetje met Tom' maakt werk van passie voor Amsterdamse verhalen
Content
Stadsnieuws
Louke & Renk
Ommetje met Tom heeft de Boost Je Buurt Prijs gewonnen, een ondernemersprijs van de gemeente Amsterdam en Impact Hub. Tom en zijn dochter Josephine vertellen de bijzondere, verborgen verhalen van de stad. Naast een geldprijs (7500 euro) kregen ze ook intensieve coaching.
Wat begon als een persoonlijke passie is uitgegroeid tot een platform met interactieve audiotours, 63.000 Instagram-volgers en samenwerkingen met onder andere het Koninklijk Paleis en het Nationaal Comité 4 en 5 mei. De missie: onafhankelijke en eerlijke verhalen over Amsterdam delen, zonder commerciële bijbedoelingen. Ze maken geen reclame, maar focussen op authentieke, eerlijke content. "We zullen nooit tegen je gaan zeggen waar je koffie moet halen of in welk restaurant je moet gaan eten. Daar blijven we ver weg van", vertelt Tom.
Toch is het geen vrijblijvende hobby. Het online-platform van Ommetje met Tom wordt onderhouden door een klein team, met freelance webontwikkelaars en videomakers. "Alles wat we tot nu toe hebben verdiend, hebben we weer geïnvesteerd in de verdere uitbreiding van het project", zegt Tom. Hoewel hij nog vier dagen per week in de financiële sector werkt, ligt zijn hart bij Ommetje met Tom. "Ik werk vier dagen voor de bank, en zeven dagen voor Ommetje," grapt hij. "Maar het geeft positieve energie."


Enjoy New Shows
